Gabriella Joss Gabriella Joss
AllmäntTräning

Träningen på resan

Jag var så himla omotiverad under resan när det kom till att träna. Ville typ helst inte göra det alls så hade två vilodagar och körde korta pass dom andra dagarna. Egentligen hade jag nog kunnat skippa träningen helt men vill på något vis behålla min rutin kring att ändå gå till gymmet. Så ja, det blev en halvtimme på gymmet varje dag och jag körde igenom hela kroppen varje gång.

När jag väl kom hem i lördags så åkte jag till gymmet någon timme innan dom stängde. Var helt själv där och körde ett riktigt mördarpass. Skakade i hela kroppen efteråt och träningsvärken sitter fortfarande i. Så nu är jag igång igen! Gissar på att min kropp behövde semester lika mycket som mitt huvud. Nu har jag bytt gym också så är ännu mer peppad!

Bländad av solen =)

Fyra favoritövningar som jag hann med på Gran Canaria: 

  1. Ligger på mage över en yogaboll och lyfter benen uppåt. Jag brukar hålla kvar rätt länge och sedan släppa ner, lyfter igen och håller uppe rätt länge för att sedan släppa ner osv. Bränner verkligen sjukt mycket i skinkorna. Brukar också ha ett gummiband runt benen när jag kör denna men glömde det på hotellrummet och orkade inte hämta..

2. Håller upp armar och ben och sätter ner ett ben och en arm i taget på motsatt sida om varandra. Så om höger ben är utsträckt så ska vänster arm vara det samtidigt. Och så byter man hela tiden. Detta tar så bra i magen! Har kört denna sedan jag började jobba på magmusklerna igen efter min andra graviditet och tycker fortfarande att det känns lika effektivt. Får alltid träningsvärk av den! Brukar för övrigt hålla upp armen som inte åker ner ihop med benet men av någon anledning så har jag den liggandes på dessa bilder. Tror inte det spelar så stor roll egentligen men vill ändå tillägga det, haha.

3. Höftlyft! Hatälskar alla typer av höftlyft och hemma kör jag dom ju oftast mot en bänk med stång. Nu körde jag med endast 20 kg men körde långsamt och höll kvar med rumpan i luften i säkert 10 sekunder efter varje lyft. Fy, vad det brände i hela rumpan!

4. Denna ”klassiska” benspark som finns i många varianter! Står på alla fyra och sparkar bak benet. Kör oftast 10 på varje ben och när jag har gjort det så sparkar jag bak benet en sista gång och ”pulsar” 10 gånger. Och så gör jag detta fem gånger på varje ben. Bränner också extremt bra i rumpan!

Ser så mycket fram emot denna träningsvecka. Ska köpa en ny shaker idag då min blev så äcklig utomlands. Har haft samma i ett par månader nu så tror det är dags att byta ut den. Dom blir ju rätt ofräscha snabbt om man använder dom varje dag tråkigt nog.

Kommentarer

    1. gabriellajoss

      Ingen aning! Om jag bara hade vetat det.. Använder man den ett par gånger om dagen så blir den rätt äcklig och börjar lukta illa fast man diskar den direkt efteråt. Tråkigt nog! Kram

    1. gabriellajoss

      Vet inte! Använder mina så mycket så blir alltid så 🙁 trots att jag diskar dom noga efter varje gång, kram

×

Om Gabriella Joss

Hej på dig och vad kul att du har hittat till min blogg! Jag är 25 år, lycklig i livet och mamma till två underbara barn. Bor i mitt drömhus som byggdes 2017/2018, jobbar som mäklarkordinator och driver en av Sveriges största bloggar. Hoppas att du ska tycka att det är kul att hänga med i både med och motgång, ta del av min träning, goda recept, livet med barn och att bolla allt samtidigt som mamma och egen företagare. Kram! SAMARBETSFÖRFRÅGNINGAR: gabriellajoss@hotmail.com INSTAGRAM: @gabriellajoss